Historie Vereniging

WSV IJsselmonde is officieel opgericht op 10 september 1933. In 1937 krijgt de vereniging toestemming een kleine haven in te richten in het Balkengat. De haven wordt op 19 juni van dat jaar geopend.

In 1977 verkoopt de toenmalige huisbaas het terrein aan een investeringsmaatschappij die er woningen wil gaan bouwen. Het einde van de vereniging lijkt in zicht. Door omstandigheden komt het terrein in handen van de Gemeente Rotterdam en mag de vereniging blijven en zelfs uitbreiden.

In 1981 wordt er een grote renovatie uitgevoerd, er komen nieuwe steigers en extra ligplaatsen. In 1990 wordt de eerste paal geslagen voor het nieuwe clubhuis. In de daaropvolgende jaren moderniseert de haven en wordt aangepast naar de normen van de tijd. Hierdoor is de WSV IJsselmonde uitgegroeid tot een moderne en goed uitgeruste jachthaven die klaar is voor de toekomst.

Jachthaven

Op de steigers is drinkwater en elektriciteit aanwezig. Er is een werkplaats beschikbaar en wij bieden onze leden voorzieningen als het afvoeren van vuilnis, afgewerkte olie en bilgewater. De jachthaven biedt ruimte voor (winter)stalling op de wal in de open lucht. Onze haven is van alle gemakken voorzien en bereikbaar voor jachten met een maximale diepgang van 2.20 meter.

Voor brandstof en andere scheepsbenodigdheden kun je terecht bij het bunkerschip tegenover onze haven aan de ingang van de Hollandse IJssel, welke van maandag t/m zaterdag geopend is.

Samenstelling bestuur

Michael Stieber
voorzitter@wsv-ijsselmonde.nl

Gerben Kindt
secretariaat@wsv-ijsselmonde.nl

2e Secretaris
Evelyne de Rijk
secretariaat@wsv-ijsselmonde.nl

Raoul Oosthoek
penningmeester@wsv-ijsselmonde.nl

Commissaris Havenaccommodatie
Karel v.d. Pol
havencommissaris@wsv-ijsselmonde.nl

Commissaris Terrein en opstallen
Herman van Tol
terreincommissaris@wsv-ijsselmonde.nl

Commissaris clubhuis en evenementen
Kees Broer
clubhuiscommissaris@wsv-ijsselmonde.nl

Clubgebouw en Clubhuis

De jachthaven is uitgerust met een clubgebouw. In dit gebouw vind je niet alleen het havenkantoor, werkplaats, douches, toiletten en wasmachine/droger, maar ook een clubhuis waar je - indien geopend - koffie, thee, (fris)drankjes en snacks kunt nuttigen. Ook alle binnenactiviteiten van de vereniging vinden hier plaats. Een AED is beschikbaar en duidelijk in het zicht geplaatst.

Ons clubhuis ‘de Beverburcht’ is vermaard onder watersporters vanwege het fenomenale uitzicht.

Dameskoor en Shantykoor

Zingen is leuk. Het brengt vrolijkheid. Samen zingen zorgt voor verbintenis en wat het nog leuker maakt is het met elkaar optreden. En dat is wat het dameskoor de “Waterladies” en het mannenkoor “Shantykoor IJsselmonde" regelmatig doen. De dames repeteren tweewekelijks op de Maandagmiddag en de heren tweewekelijks op de Dinsdagavond, dit in de even weken.

Nieuwe koorleden zijn altijd welkom. Nieuwsgierig geworden? Voor meer informatie en/of aanmelden (kan uitsluitend als lid van onze vereniging) neem je contact op met: Leo Versluis